Galerii: Šveits avas maailma pikima raudteetunneli (4)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärast ligi kahte aastakümmet kestnud ehitustöid avab Šveits ametlikult maailma pikima ja sügavaima raudteetunneli, läbi Alpide kulgeva 57-kilomeetrise Gotthardi tunneli.

Läbi mäestiku Põhja- ja Lõuna-Euroopat ühendav rajatis toob Šveitsi sõnul Euroopa kaubatransporti revolutsiooni. Praegu liigub kaup samade sihtpunktide vahel miljonite veokitega aastas – nüüdsest kolib see rongide peale.

Tunnel tõrjub esikohalt senise maailma pikima – 53,9- kilomeetrise Seikani Jaapanis. Suurbritanniat ja Prantsusmaad ühendav eurotunnel jääb oma 50,5 kilomeetriga kolmandale kohale.

«See on lihtsalt osa Šveitsi identiteedist,» lausus Reutersile Šveitsi föderaalse transpordiameti juht Peter Fueglistaler. «Alpide vallutamine on meie jaoks nagu hollandlastele on ookeanite vallutamine,» selgitas ta.

Üle kümne miljardi euro maksma läinud projekti kiitsid šveitslased heaks 1992 aastal toimunud referendumil. Tunnel kulgeb kuni 2,3 kilomeetri sügavusel mäepinna all. Insenerid pidid kaevuma läbi 73 erineva kivimitüübi, välja kaevati rohkem kui 28 miljonit tonni kive. Ehituse käigus sai surma üheksa töölist.

Valmissaanud tunnel loob otseühenduse Rotterdami vahel Hollandis ja Genova vahel Itaalias. Kui detsembris alustab ühendus täismahus tööd, lüheneb Zürichi ja Milano vahel reisivate inimeste teekond kahe tunni ja 40 minutini. Tunneli läbimiseks kulub aega 17 minutit. 

Täpsustus kell 11:13: Tööde käigus kaevati välja ning veeti minema rohkem kui 28 miljonit tonni kive, mitte 28 tonni. 

Kommentaarid (4)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles