Viis veidrat juhtumit kadunud lennukitega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühendriikide pommitaja B29 Enola Gay. Foto on illustratiivne.
Ühendriikide pommitaja B29 Enola Gay. Foto on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Seoses India õhujõudude transpordilennuki kadumisega 22. juuli hommikul Nicobari saarte lähistel on põhjust vaadelda ka teiste kadunud lennukite juhtumeid. Siin on viis veidraimat.

«Varastatud» Boeing 727-233

2003. aastal hakkas Boeing 727-233 lennunumbriga N844AA Angola pealinna Luanda Quatro de Fevereiro lennujaama hoovõturajal ruleerima. Meeskonna ja sidetorni vahel ei toimunud mingit kommunikatsiooni. Keskmise suurusega lennuk manööverdas kuidagi hoovõturajalt minema ja tõusis õhku ilma keskuse loata.

Lennuk suundus ilma tulede või transponderi sisselülitamiseta lääne suunas üle Atlandi ookeani ja kadus jäljetult. Sellest saadik pole alust enam nähtud.

Pardal olid kaks meest, kellest kumbki ei usutud olema võimelised lennukit käsitsema. FBI ja CIA otsingud lennuki ja meeskonnaliikmete leidmiseks ei andnud mingeid tulemusi ja lõpuks asjast loobuti. Tänase päevani on juhtum jäänud mõistatuseks.

Taevane kunstirööv

Varig Brazilian Airlinesile kuulunud transpordilennuk startis 1979. aasta jaanuaris Tokyo Narita rahvusvahelisest lennujaamast ja kadus 30 minutit peale õhkutõusmist. Juhtumile lisab salapära see, et lennuki pardal oli 153 maali koguväärtusega 1,2 miljonit dollarit.

Ei maale, lennukit ega meeskonnaliikmeid pole sellest päevast saadik nähtud.

Flying Tiger Line lend 739

Lennundusajaloo üks kestvamaid mõistatusi on Flying Tiger Line`i juhtum 1932. aastal. Ühendriikide sõjaväelennuk tõusis õhku Guami baasist 90 meeskonnaliikmega pardal ja pidi lendama Filipiinidele, kuhu ta ei jõudnudki. Lennuk ei saatnud välja hädasignaali ja lennuki rususid pole siiani leitud.

Libeeria tankeri meeskond väitis, et nägi taevas ülimalt eredat valgussähvatust, mille võis olla põhjustanud keset lendu plahvatanud lennuk. Ühendriikide lennundusamet aga ei ole suutnud õnnetuse põhjuseid kindlaks teha.

«Tippkuti» õnnetus

Trikilendur Art Scholl kadus jäljetult peale Pitt S-2 kaameralennuki õnnetust filmi «Top Gun» võtetel. Mees pani triki tarbeks lennuki meelega kokkupõrkekursile, kuid lennuk ei suutnud manöövrist väljuda ja kukkus ookeani. Scholli viimased lindistatud sõnad olid «Mul on siin probleem». Film pühendati mehe mälestusele.

Bermuda kolmnurk

Kõikvõimalike lennu- ja muude õnnetuste «meelispaik» Bermuda kolmnurk on ümbritsetud sellise saladustelooriga, et piirkonnal on juba ammu üleloomulik kuulsus. Florida, Puerto Rico ja Bermuda vahel kadus 1940. aastatel kummalistel asjaoludel mitu lendu ning juhtumid on toonud kaasa nii vandenõuteoreetikute kui lennundusajaloolaste kustumatu huvi.

1948. ja 1949. aastal kadusid piirkonnas kaks British South American Airwaysi reisilennukit - Star Tiger ja Star Ariel. Õnnetustes jäid kadunuks kahe lennuki meeskonnaliikmed ja 51 reisijat.

Star Tigeriga toimunud intsidenti käsitlevas ametlikus raportis seisab, et uurijad on lennuki kadumise üle hämmeldunud.

Lisaks haihtusid seal 1945. aastal viis Ühendriikide pommitajat, mille rususid ega meeskonnaliikmete surnukehi ei ole laialdasest õhu- ja mereotsingutest hoolimata tänini leitud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles