Itaalias tuntakse muret noorte liigjoomise pärast

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noored tänavu augustis Milanos õlut nautimas. Itaalia äripealinnas karistatakse alaealisi alkoholipruukijaid alates juulist 7800 krooni suuruse trahviga.
Noored tänavu augustis Milanos õlut nautimas. Itaalia äripealinnas karistatakse alaealisi alkoholipruukijaid alates juulist 7800 krooni suuruse trahviga. Foto: Reuters/ScanPix

Itaalia arstid on mures, et sealsed noored tarbivad liiga palju alkoholi. Ekspertide sõnul lähenevad noored itaallased oma joomisharjumuste poolest lõunaeuroopaliku mõõdukuse asemel oma Briti ja Põhjamaade eakaaslastele.



Riigis, kus vanasõna kohaselt annab vein hea vere ning usutakse, et mõõdukas alkoholitarbimine on tervislik ja muudab inimesed heatujuliseks, on viimastel aastatel noorte seas maad võtnud liigjoomine. Nädalavahetustel on Itaalia linnades üha sagedamini näha purjus noortekampasid, kes, pudel näpus, tänavatel aega veedavad, kirjutas Reuters.



«Me pole veel Suurbritannia tasemel, aga viie aasta pärast jõuame sinna. Palju ei ole puudu,» ütles ühe Milano haigla arst Luca Bernardo, kelle sõnul tuuakse tema raviasutusse keskmiselt iga kahe nädala tagant mõni noor patsient, kes on end koomasse joonud. Tema sõnul pole enam üllatav, kui kiirabisse tuuakse isegi 11–13-aastasi alkoholijoobes lapsi.



Riigi statistikaameti teatel ostetakse Itaalias veini ja õlut üha vähem, samas kui kangete alkohoolsete jookide tarbimine on suurenenud. Alkoholi on lubatud osta alates 16. eluaastast, kuid üldiselt vanust siiski ei kontrollita. Alaealised saavad praegu lihtsa vaevaga ööklubides ja baarides vägijooke osta. Liigjoomist põhjustavad ka noorte seas populaarsed joomismängud.



Tunamulluse uurimuse järgi tunnistas 38 protsenti 15–16-aastastest itaallastest, et on viimase kuu jooksul end purju joonud. See osakaal on 1995. aastaga võrreldes kasvanud peaaegu kaks korda. Selle näitajaga möödus Itaalia Rootsist ja Soomest, kuid jäi ikkagi alla Briti teismelistele, kellest koguni 54 protsenti oli hiljuti alkoholiga liialdanud.



Itaalia arstide sõnul on probleemis süüdi liigne alkoholireklaam ja spetsiaalselt noortele mõeldud alkohoolsed joogid. Alkoholi reklaamimiseks kulutatakse ligi 170 miljonit euro­t aastas ning alates sajandi algusest on müügil palju magusaid ja värvilisi segujooke, millest paljud ei meenutagi oma välimuse ja maitse poolest üldse alkoholi. Lisaks viivad noori pudeli juurde igavus ja psüühilised probleemid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles