Trumpiga seotud firma kasutas ära 50 miljoni Facebooki kasutaja andmeid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki ebapiisav poliitreklaami reguleerimine on tekitanud sotsiaalmeediahiiglasele paksu pahandust.
Facebooki ebapiisav poliitreklaami reguleerimine on tekitanud sotsiaalmeediahiiglasele paksu pahandust. Foto: LOIC VENANCE/AFP/Scanpix

Donald Trumpi presidendikampaaniat aidanud firma Cambridge Analytica kogus ebaseaduslikult üle 50 miljoni Facebooki kasutaja andmeid.

Reedel teatas Facebook, et peatas firma Cambridge Analytica ligipääsu oma kasutajate andmetele, pärast seda, kui oli selgunud, et firma oli ebaseaduslikult salvestanud 270 000 kasutaja andmeid.

Nüüd selgub, et õigusrikkumine oli oluliselt suuremahulisem ning Cambridge Analytica salvestas ligi 50 miljoni kasutaja andmeid ning firma serverites on siiani tallel sadu gigabaite Facebooki kasutajate krüpteeritud infot.

«See tõestab veelgi, et interneti poliitikareklaamide turg on Metsik Lääs,» sõnas Senati Julgeolekukomitee liige Virginia osariigi senaator Mark Warner. «Olgu selleks siis venelastele poliitiliste reklaamide ostmiseks loa andmine või ebaseaduslikel meetoditel saadud andmetega mikroturunduse tegemine, on selge, et reguleerimata olekus võivad sellel väljal kergesti jätkuda pettused ja läbipaistvuse puudumine.»

Väljaande Times teatel kasutas vabariiklaste suurtoetaja Robert Merceri ja endise Valge Maja peastrateegi Steve Bannoniga tihedalt seotud Cambridge Analytica kogutud informatsiooni poliitilise mõjutamise tööriistana, et kallutada inimeste valimiseelistusi.

Cambridge Analytica esindajad on kutsutud nii kongressile kui FBI-le valimistesse sekkumise ja Trumpi kampaania ja Venemaa kokkumängu osas tunnistusi andma.

Firma on töötanud ka endise USA diplomaadi ja mõjuka poliitilise komitee juhi John Boltoni heaks, kes on väidetavalt võimalik kandidaat riikliku julgeolekunõuniku kohale, kui Trump peaks H.R. McMasteri vallandama.

Timesi sõnul aitasid firmal jala poliitikamaastiku ukse vahele saada Mercer ja Bannon ning esmalt kasutati andmekogumise ja häälte mõjutamise teenust 2014. aasta vahevalimistel.

Enne Trumpi kampaania heaks töötamist tegutses Cambridge Analytica põgusalt vabriiklasest kandidaadi Ted Cruzi heaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles