Skandinaavia riigid tegid väärtuste edetabelis puhta töö

Martin Smutov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rootsi fännid.
Rootsi fännid. Foto: FELIX ORDONEZ/REUTERS

Futurebrandi riikide brändide edetabelis on väärtussüsteemi kategooria kindlalt Skandinaavia riikide käes, sest Rootsi sai tabelis esimese, Taani teise ja Norra neljanda koha.

Lisaks oli mõnikord Skandinaavia riikide sekka lisatud Soome kolmandal kohal. Esinelikule järgnesid Kanada, Uus-Meremaa, Šveits, Holland, Island ja Austraalia.

Futurebrandi kokkuvõttes tõsteti esile, et väärtuste edetabel muutub aeglaselt, sest väärtusedki muutuvad sellises tempos.

«2011. aastal nägime Skandinaavia brändi võimu: need riigid pole mitte ainult immuunsed Euroopat tabanud kriisidele, vaid ideaalsed süsteemimudelid, mis tagavad seaduste järgimise ilma inimõigusi rikkumata või isiklikke vabadusi piiramata,» kirjutati kokkuvõttes.

Väärtussüsteemi alamjaotustes vahetasid esimesed riigid sisuliselt lihtsalt kohti. Näiteks poliitilise vabaduse alamkategoorias oli järjekord Rootsi, Taani, Soome, Kanada, Uus-Meremaa ja Norra ning tolerantsis Rootsi, Taani, Norra ja Soome.

Küll aga oli võimas Rootsi ülekaal, sest nad said esikoha kõigis viies alamkategoorias (poliitiline vabadus, tolerants, sõnavabadus, stabiilne seaduslik kord, keskkonnahoid).

Selle aasta väärtussüsteemi tõusvateks tähtedeks olid Brasiilia ja India, kusjuures neist viimane tõusis selles kategoorias 31 kohta. Samas mainitakse ära Hiina, kes on majanduslikult küll tegija, kuid väärtussüsteemis on riigi bränd nõrk.

Kõige nõrgemad riigid olid selles kategoorias aga Pakistan, Zimbabwe, Kambodža, Tuneesia ja Vietnam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles